Co je Intrastat?

Intrastat je interní statistický systém, který sleduje pohyb zboží uvnitř EU. A to pohyb fyzický, ne papírový.

Kdy mám povinnost vést Intrastat?

Povinnost vést Intrastat vzniká pouze osobám, které jsou v České republice registrovány nebo identifikovány k DPH a současně tyto osoby (je jedno zda se jedná o fyzickou nebo právnickou osobu) odeslaly zboží do jiného členského státu anebo přijaly zboží z jiného členského státu, a to v hodnotě dosahující prahu pro vykazování údajů do Intrastatu. Tento prah/limit je stanoven na částku 8 milionů pro odeslání zboží a 8 milionů při přijetí zboží. Je to limit, který si zpravodajská jednotka musí sama počítat od začátku každého kalendářního roku anebo ode dne přidělení DIČ k DPH, a to zvlášť za odeslané a zvlášť za přijaté zboží.

Každý vznik povinnosti vykazovat údaje pro Intrastat z důvodů dosažení některého z prahu pro vykazování je zpravodajská jednotka povinna písemně oznámit (prostřednictvím formuláře „Přihláška k registraci zpravodajské jednotky k vykazování dat Intrastatu“) svému místně příslušnému celnímu úřadu nejpozději ve lhůtě stanovené pro předání prvního Výkazu pro Intrastat.

Co je předmětem vykazování v Intrastatu?

V Intrastatu se vykazuje zboží, které má status Unie (zboží vyrobené, získané nebo propuštěné na území EU) a které se pohybuje mezi jednotlivými státy unie. Zbožím je pak myšleno vše, co lze zařadit do kombinované nomenklatury, tedy i například elektrická energie.

Nejčastější chyby bývají v opomenutí vykázat zboží, které je předmětem vykazování. Například jste podnikatel nakupující zboží z USA, které je propuštěno do volného pohybu v Německu. I tento pohyb zboží z Německa do České republiky je třeba zahrnout do výkazu Intrastat.

Nevíte si rady nebo chcete Intrastat zpracovat od nás? Neváhejte nás kontaktovat!

Ing. Martina Kašparová

daňový poradce č. 05873

Jednatelka společnosti MK-Smart s. r. o.

Mám více než 19 let zkušeností v oblasti účetnictví, daňového poradenství a finanční analýzy. Během své kariéry jsem měla možnost pracovat jak s menšími firmami, tak s nadnárodními společnostmi, kde jsem se věnovala vedení účetnictví, zpracování mzdové agendy, přípravám na audity i rekonstrukcím účetních záznamů. Mým cílem je pomáhat klientům efektivně spravovat finance a hledat řešení, která přesně odpovídají jejich potřebám.

V rámci profesního rozvoje se pravidelně účastním odborných školení, což mi umožňuje být neustále v obraze ohledně nejnovějších legislativních změn. Etický kodex, k němuž jsem se zavázala, je pro mě zárukou kvality a důvěry v každé spolupráci.

Osobní přístup je pro mě klíčový. Vždy se snažím do detailu poznat specifika podnikání svých klientů, pochopit jejich potřeby a problémy, abych jim co nejvíce usnadnila jejich práci. 

Kontakt

Máte otázky nebo chcete rovnou začít? Zavolejte, napište nebo vyplňte formulář – jsme tu pro vás a rádi vám pomůžeme, ať už jste odkudkoliv. Naše služby poskytujeme pohodlně online, takže vzdálenost není žádnou překážkou!    
Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Jméno a příjmení

Chytré řešení pro komplexní zpracování komplexní firemní agendy.

mk - smart s.r.o.

IČ: 068 45 207
Konětopy 4, 440 01 Pnětluky

Daňové poradenství | Účetnictví na míru | Vedení daňové evidence | Kontroly účetnictví | Příprava na audit | Rekonstrukce účetnictví | Mzdová agenda | Hlášení Intrastat | Controlling a reporting | Daňové poradenství pro firmy | Účetní služby pro podnikatele | Online účetnictví | Poradenství v oblasti daní | Školení v účetnictví a daních | Profesionální daňový poradce | Účetní služby online | Bezstarostné účetnictví pro firmy | Podnikové poradenství | Vedení účetnictví pro startupy